Özel Eğitim ve Dahil Etme Politikası

Özel Eğitim ve Dahil Etme Politikası

ÖZEL EĞİTİM İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK OKUL POLİTİKASI

14.03.2024 32

573  yılı Özel Eğitim Hakkında KHK'da özel eğitimin ilkeleri esas alınarak hazırlanmıştır.

  • Özel eğitim gerektiren tüm bireyler, ilgi, istek, yeterlilik ve yetenekleri  doğrultusunda ve ölçüsünde özel eğitim hizmetlerinden yararlandırılır.
  • Özel eğitime erken başlamak esastır.
  • Özel eğitim hizmetleri, özel eğitim gerektiren bireyleri sosyal ve fiziksel çevrelerinden mümkün olduğu kadar ayırmadan planlanır ve yürütülür.

Özel Eğitim Alanının Kavramsal, Tarihsel ve Yasal Temelleri

  • Özel eğitim gerektiren bireylerin, eğitsel performansları dikkate alınarak, amaç, muhteva ve öğretim süreçlerinde uyarlamalar yapılarak diğer bireylerle birlikte eğitilmelerine öncelik verilir.
  • Özel eğitim gerektiren bireylerin her tür ve kademedeki eğitimlerinin kesintisiz sürdürülebilmesi için her türlü rehabilitasyonlarını sağlayacak kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapılır.
  • Özel eğitim gerektiren bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı geliştirilmesi ve eğitim programlarının bireyselleştirilerek uygulanması esastır.
  • Ailelerin, özel eğitim sürecinin her boyutuna aktif katılmalarının sağlanması esastır.
  • Özel eğitim politikalarının geliştirilmesinde, özel eğitim gerektiren bireylerin örgütlerinin görüşlerine önem verilir.
  • Özel eğitim hizmetleri, özel eğitim gerektiren bireylerin toplumla etkileşim ve karşılıklı uyum sağlama sürecini kapsayacak şekilde planlanır.

Müfredat

 Dahil edici programımız:

  • Tüm kadronun aileler ve diğer profesyonellerle çalışarak öğrencilerin tüm ihtiyaçlarını karşılamaya çabaladığı destekçi ve olumlu bir ortam oluşturur.
  • Tüm öğrencilerin eğitim kazanımlarına ve öğrenmeye eşit erişimi olduğundan emin olur.
  • Gözlemleme, fotoğraflama, bireysel öğrenme planları ve portfolyolar kullanarak çocukların öğrenme ve gelişimlerini değerlendirir ve belgeler. Başarıları tanır ve kutlar.
  • Güçlü yanlar ve ilgi alanları üzerine odaklanır.
  • Bütün çocuklara bağımsızlığını geliştirme fırsatı sağlar.
  • Olumlu sosyal ilişkilerin gelişimini teşvik eder.
  • Öğrenciler birbirleriyle geçinmeyi, saygı duymayı, duyarlı olmayı, insanlar arasındaki farklılıkları rahatlıkla karşılamayı ve farklılıkların ötesinde benzerlikleri görmeyi öğrenirken yaşam becerileri verir.
  • Öğretmenlere her yıl kendilerini farklı gelişen çocuklarla ilgili geliştirmeleri için fırsatlar sunar.
  • Tüm velilerin bu konuda bilgilendirilmesini ve kaynaştırma öğrencilerinin okul içerisinde hoş karşılanmasını garanti eder.

Pedagoji

Özel ihtiyaçları olan öğrencilerin desteklenmesi için:

  • Okul-içi psikolojik danışmanlık hizmetleri ile değerlendirilir ve müdahale edilir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetlerine danışılır.
  • Program içinde bir okul-öncesi destek çalışanı öğretmenler ve aile ile ortak iletişim sağlayarak öğrencinin öğrenimi ve katılımına yardımcı olur.
  • Anadili Türkçe olmayan öğrencilere okulun programına erişimini sağlamak için dil desteği sağlanır.
  • Eğitim süreçleri boyunca süreklilik ve kararlılık sağlanmasını sınıf öğretmeni teşvik eder ve sınıf içerisinde öğrencileri gözlemleyerek anekdot kayıtlarıyla veya bireysel görüşme yoluyla veliyi bilgilendirir.
  • 'Ergoterapi', 'duyu bütünleme' gibi güncel öğrenim metotları takip edilerek müfredat ve materyal oluşturulur.

Özel gereksinimi olan bireylerin özel eğitim alabilmesi için bu ilkeler büyük  önem taşımaktadır. Her özel gereksinimi olan öğrencinin potansiyeli ve yeteneği  belirlenmeli; ilgi, istek ve özelliklerine uygun eğitim hizmetlerine ulaşması sağlanmalıdır.  Özellikle gelişimsel ya da akademik açıdan akranlarına yetişemeyen öğrencilerin  erken yaşta belirlenmesi ve desteklenmesi özel eğitimin temel ilkelerinden biridir.