Gelecekten Mektup

Gelecekten Mektup

Kübra TOPRAK (Kurucu) Enez Atatürk Ortaokulu, Enez, Türkiye

Mustafa ERDEN (Kurucu)  Enez İmam Hatip Ortaokulu, Enez, Türkiye

15.05.2021 525

Son yüzyılda nüfus artışı, tüketim alışkanlıkları, yaşayış biçimleri gibi birçok etmen çevre kirliliğinin boyutunu görülmemiş bir düzeyde arttırmıştır. Artan kirlilik, geri dönüşü olmayan hasarlara sebebiyet vermeden önce buna bir dur demek için "Gelecekten Mektup" projesini hazırladık. Projemiz doğayı ve yaşamı katledebilecek çevre kirliliğine karşı mücadele ve bilinçlendirme hareketi olacaktır. Bilimsel verilerden kurgulanarak yazılmış bir mektup; kirliliğin gelecekte çevresel felaketlere neden olacağını, insanların zor şartlar altında yaşamlarını sürdüreceklerini günümüz insanlarına bildirir. Bu mektuptan ders çıkararak önlenmesi hala mümkün olan çevre kirliliğiyle başa çıkmak adına planmış etkinlikleri ve öğrencilerin problem çözmeye yönelik fikirlerini uygulamaya koyacağız. Bu proje farkındalık oluşturmayı, bilinçlendirmeyi, daha duyarlı hale getirmeyi ve tüm bunların yanında uygulamaya yönelik adımlar atmayı da amaçlayan bir projedir.

https://gelecektenmektup.blogspot.com/

https://twitter.com/etwinning22

HEDEFLER

Gelecekten Mektup Projesi'nin genel amacı; öğrencilerimizin canlılara, çevreye, doğaya karşı daha duyarlı olmasını sağlamak ve bu doğrultuda elde ettikleri kazanımları yaşantılarına entegre edebilen bireyler olmalarını sağlamaktır.

Projemizin özel hedefleri:
Toprak, su, hava kirliliklerinin sebeplerinin farkına varır ve onları analiz eder. Toprak, su, hava kirliliklerini önlemek için özgün çözüm önerileri üretir ve uygular.
Kompost yapım aşamalarını uygular, kompostun doğaya olan katkısının farkına varır.
Karbon ve su ayak izini hesaplar, tüketimin düşürülmesi için çözüm önerileri üretir ve onları uygular.
Atıkların geri dönüştürülmesi ile çevre kirliliği arasındaki bağı kavrar.
Problem çözme becerisini geliştirir.
İşbirlikli öğrenme ile ortak ürün elde eder.
Web 2.0 araçlarıyla afiş, logo tasarlar; kelime bulutu, dijital pano oluşturulmasına katkı sağlar ve BT'ni kullanır.
Grupla etkinlik yapma, başlanan işi bitirme, görev dağılımında sorumluluk üstlenme becerilerini kazanır.

ÇALIŞMA SÜRECI

Nisan 5. Hafta
-Projeye öğretmen katılımı
-Tanışma Webinarı (Ortak okulların süreçle ilgili bilgilendirilmesi, öğretmen görev dağılımı)
-Öğrencilerin eklemesi
-Veli izin belgelerinin alınması
-Proje için mail adresi alınması - Blog, Facebook, Instagram, Youtube sayfalarının oluşturulması

Mayıs 1.Hafta
-Zoom toplantısında Gelecekten Mektup'un analiz edilmesi
-Gelecekten Mektup Projesi için logo tasarlama (Canva)
-Toprak kirliliğini önlemek için çözüm önerilerinden afiş tasarlanması
-Kompost hazırlama öğretimi ve uygulama aşamaları (Padlet)

Mayıs 2. Hafta
-Twinspace sayfalarının düzenlenmesi
-Öğretmen ve öğrencilerin Twinspace'de kendilerini tanıtmaları
-Hava kirliliğinin sebeplerinin ve çözüm önerileri (Kelime Bulutu)
-Karbon ayak izinin hesaplanması

Mayıs 3. Hafta
-Su kirliliğinin sebepleri ve çözüm önerileri (Canva Balık Kılçığı)
-Su ayak izinin hesaplanması
-Videodan seçilen bilgilerle Kahoot uygulaması

Mayıs 4.Hafta
-Gelecekten Mektup'a ortaklarla cevap mektup oluşturulması

BEKLENEN SONUÇLAR

 

Doğayı kirletmeyen aksine koruyan duyarlı ve bilinçli, problem çözme kabiliyetine sahip öğrenciler
Yapılan kompostlar ile atıkların değerlendirilmesi ve verimli toprak kazanılması
Karbon ayak izini ve su ayak izini kontrol altına almış bireyler
Bilişim teknolojileri kullanımında daha kabiliyetli olma
Web 2.0 araçlarını kolaylıkla ve aktif bir biçimde kullanma
Analiz ve sentez becerisinin gelişmesi
İşbirlikli öğrenme ile ortak ürün elde etme
Yaygın etkiyi sağlayarak farkındalık oluşturma
Geleceğe cevap olarak ortak yazılmış mektup